button_wroc.png

Zwykła niezwykła woda

Zwykła niezwykła woda

Ciągle zmagamy się z brakiem czasu. Odkładamy zadania do wykonania, mając nadzieję, że z upływem nieprzerwanego ciągu chwil będzie mniej pracy i że wygospodarujemy choćby dzień czy dwa na odpoczynek i regenerację. W nieustającym pędzie codzienności nie dbamy o to, co jemy i pijemy. Zapominamy o systematycznym nawadnianiu organizmu, a przecież nie od dziś wiadomo, że woda jest nam niezbędna do życia. Bez niej nasze ciało nie przeżyje dłużej niż kilka dni.

 

Zrozumienie, że nawadnianie jest kluczową sprawą dla naszego zdrowia, pomoże nam w podjęciu decyzji, aby pić wodę systematycznie. To jeden z najważniejszych punktów. Trzeba tylko chcieć zrozumieć, dlaczego jest tak ważny.

 

Wiele osób ma opory przed piciem wody. Czasem udaje się wprowadzić ją na czas podjętej diety albo detoksu, by chwilę po tym zrywie sięgać po kawę, herbatę, wodę smakową czy inne słodzone i gazowane napoje, które z nawodnieniem organizmu nie mają nic wspólnego. Niejednokrotnie rujnują nasze zdrowie, ze względu na wysoką zawartość cukru, aspartamu, barwników i innej chemii.

Nie do zastąpienia

line.png

Wody nie da się niczym zastąpić. Jest ona podstawowym budulcem naszego ciała. Większość organów w ogromnej mierze składa się z wody. Najważniejsze z nich to: mózg, serce, nerki, śledziona, płuca, wątroba, krew, limfa i płyny ustrojowe. Bez wody nie mogą pracować na pełnych obrotach.

 

Statystyczny Polak wypija jedynie szklankę wody dziennie. Woda nie ma zapachu ani specjalnego smaku, nie ma kalorii ani koloru, ale ma coś bardzo cennego – zdolność oczyszczenia naszego organizmu z toksyn. To właśnie w wodzie rozpuszcza się większość toksycznych substancji, które dostarczane są w różny sposób do naszego organizmu (z pożywieniem, powietrzem i z tym, co nakładamy na naszą skórę). Jeśli nie dostarczymy ciału wystarczającej ilości tego dobroczynnego płynu, nie pozbędzie się ono toksyn, co doprowadzi do pogorszenia jakości życia. Wprowadzając do diety odpowiednią ilość wody, moglibyśmy pozbyć się wielu schorzeń i wesprzeć organizm w jego pracy. Gdy nie dostarczamy mu niezbędnej ilości wody, skazujemy go na bardzo ciężką pracę w pozyskaniu z pożywienia potrzebnej mu do funkcjonowania wody.

 

W ciele dorosłego człowieka znajduje się od 60 do 65% wody. U dzieci procent ten jest jeszcze większy. Ilość wody w ciele zmniejsza się z biegiem czasu. Aby przedstawić obrazowo, ile wody zawiera ciało osoby ważącej 70 kg, wystarczy napełnić wodą cztery 10-litrowe wiadra.

 

Osoby po 60 roku życia piją zdecydowanie zbyt mało wody, dlatego że nie odczuwają już tak silnego pragnienia i nie mają wyrobionego nawyku jej picia. Dlatego jeśli masz już 60 lat, wpisz w harmonogram swojego dnia picie wody, zapewniając sobie kilka szklanek wody dziennie – niezależnie od odczuwanego pragnienia.

 

Zupełnie nie dostrzegamy sygnałów, które wysyła nam nasze ciało. Często w ciągu dnia organizm doprasza się o wodę – odczuwamy wtedy pragnienie, mamy suche usta, żółty kolor moczu, jesteśmy znużeni i senni, ale niestety zamiast po szklankę wody sięgamy po słodką przegryzkę lub kawę.

 

Jakie są objawy odwodnienia? Organizm zaczyna zatrzymywać wodę w ciele, co sprawia, że puchniemy i mamy obrzęki. Dopiero codzienne, regularne nawadnianie jest w stanie to zmienić.

Od czego zacząć?

line.png

Woda #1
Woda #2
Woda #3
  • Każdy dzień zaczynaj od wypicia ciepłej wody z cytryną, aby ciało nie musiało tracić energii na jej podgrzewanie (cytryna jest zasadowa, neutralizuje kwasy, które po nocy wraz ze śluzem znajdują się w naszej jamie ustnej, przełyku, żołądku i jelitach).

  • Pij 30 ml wody na kg masy ciała. Przy wadze 50 kg powinno się wypijać 1,5 litra wody.

  • Pij wodę powoli, małymi łyczkami, tak aby organizm mógł ją w pełni wykorzystać.

  • Postaraj się, aby w domu i w miejscu pracy mieć swobodny, szybki dostęp do wody pitnej.

  • Robiąc zakupy, zawsze wybieraj wodę, omijając półki ze słodzonymi sokami czy napojami, które tylko pozornie mają dostarczyć naszemu organizmowi płyn.

  • Już od najmłodszych lat zachęcaj dzieci do picia wody – dzięki temu jako osoby dorosłe będą miały wykształcony nawyk jej picia.

  • Pij lekko zasadową, strukturalną, żywą (naładowaną ujemnie) wodę o prawidłowym (niskim) napięciu powierzchniowym (taka woda jest dobrym transporterem i rozpuszczalnikiem, z łatwością przenika przez błony komórkowe).

  • Pij ciepłą wodę (najlepiej, aby miała temperaturę zbliżoną do temperatury ciała) – nawet latem. Nie pij wody zimnej, z lodówki, ze względu na dużą różnicę temperatur.

  • Zadbaj, aby wypijać wodę pół godziny przed posiłkiem i dwie godziny po nim. Picie wody w trakcie jedzenia zaburza trawienie.

  • Pamiętaj, aby zwiększyć ilość wypijanej wody, gdy jest gorąco, przeprowadzasz detoks organizmu, uprawiasz sport oraz gdy spożywasz dużo produktów zakwaszających.

Emocje wpływają na wodę

Japoński naukowiec – dr Masaru Emoto – badając wodę, odkrył, że ma ona strukturę krystaliczną. Twierdził on, że woda reaguje na warunki środowiskowe, zanieczyszczenie, muzykę i modlitwę. Masaru Emoto opublikował prace, w których opisał zmiany struktury wody pod wpływem emocji, myśli i słów. Dowodził, że czasem tworzy ona piękne, podobne do płatków śniegu, formacje, a w reakcji na negatywne emocje i słowa wygląda jak chaotyczny zlepek cząsteczek. Dlatego pamiętajmy, aby myśli i słowa, które wypowiadamy, były zawsze dobre i przyjemne.

 

Pij wodę!

Woda to życie, woda to zdrowie, dlatego tak ważne jest, aby wyrobić w sobie nawyk jej picia. Róbmy to z przyjemnością i z myślą, że jej picie nam służy i wspomaga wszystkie procesy przebiegające w organizmie. Woda jest też wspaniałym kosmetykiem. Gdy pijemy jej odpowiednią ilość, już po kilku tygodniach nasza skóra staje się gładsza i bardziej miękka w dotyku. Skóra jest naszym największym organem, dlatego warto odpowiednio o nią zadbać, pijąc wodę. egatywne emocje i słowa wygląda jak chaotyczny zlepek cząsteczek. Dlatego pamiętajmy, aby myśli i słowa, które wypowiadamy, były zawsze dobre i przyjemne.

 

Źródła:

„Alkaliczny detoks” Beata Sokołowska

„Siła zdrowych nawyków” Dr Joseph Mercola

Biblioteka Akademii Zdrowia Coral Club

Autor

line.png

Edyta Skorupska

Copyright by Clarena © 2017. All rights reserved.